sunnuntai 21. huhtikuuta 2019

Selätetty kaaos työhuoneessa


Olen ihminen, joka pitää järjestyksestä. Ei niin, että joka puolella pitää olla "tiptop", mutta sekaisuus aiheuttaa minulle pienimuotoista ahdistusta. Minulle on tärkeätä, että kodin yleisilme on siisti, mutta  työhuoneessani oli jo pidemmän aikaan vallinnut melkoinen kaaos. Nyt pääsiäislomalla oli oiva mahdollisuus käydä siivousurakan kimppuun.





 
Huoneeseen oli kerääntynyt yhden asunnon stailauksen jälkeen epämääräisiä kasseja ja työpöytä pursusi työn alla olevia ja jo selvitettyjä papereita.
Huone näytti enemmän varastolta kuin työhuoneelta ja tälle oli tehtävä jotain.







Minulle työskentely kaiken sekamelskan keskellä ei oikein houkuttele. Tarvitsen tilaa ympärilleni ja nyt sitä ei enää ollut.
Työhuoneeni ei ole suuren suuri ja säilytystilaa on vähänlaisesti. Työpöytäni on iso, mutta sille kasaantuu myös helposti erilaisia paperipinoja.
Yleensä minulla on tapana selvittää työpöytä siistiksi, kun olen saanut jonkun asian valmiiksi, mutta ilmeisesti keskeneräisiä asioita on ollut viime aikoina liian paljon ja homma oli suoraan sanottuna levahtanut käsiini.

 






 
Muutaman tunnin siivousoperaatio ja järjestely huoneessa auttoi. Paperipinojen läpikäyminen selvitti myös ajatuksia.
Lattialle ja nurkkiin kerääntynet kassit ja pussit tuli inventoitua ja muutama tavara löysi jopa uuden paikan huoneesta.
Työhuone on suhteellisen pieni ja jo muutaman ylimääräisen tavaran pesiytyminen lattialle tai sivupöydille tukahduttaa sen.
Nyt huoneessa vallitsee kuitenkin jonkinlainen järjestys ja voin taas hengittää.
 
 



 
 
Minulla ja miehelläni oli aikoinaan yhteinen työhuone, mutta se osoittautui jossain vaiheessa mahdottomaksi yhdistelmäksi.
Meidän työskentelytapa (ja siisteyskäsitys) on hieman erilainen, joten yleisen perhesovun säilymisen vuoksi meillä molemmilla on nykyisin omat työhuoneet.
Olen saanut suunnitella molempien huoneiden sisustusratkaisut, mutta meikäläisen työhuoneessa tulee tehtyä pieniä muutoksia useammin.
Koska työpöydän ääressä tulee istuttua joskus enemmänkin, haluan että työhuone on toimiva ja visuaalisesti miellyttävä.
Jälleen tuli todistettua, että joskus viihtyisän työhuoneen luomiseksi riittää pelkästään jo siivoaminen...

 
 
 

2 kommenttia:

  1. Pienellä siivouksella on välillä tosi iso vaikutus. Kylläpä tulikin siistiä sinun työhuoneessasi.
    Ihanaa pääsiäisen jatkoa sinulle Satu <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minun on helppo ymmärtää, miksi "Konmaritus" on suosittua. Tavarapaljous ahdistaa ja turhista tavaroista luopuminen voi olla jopa puhdistava kokemus. Konmaritukseen en kuitenkaan ryhtynyt, mutta nyt nautin muuten siististä työtilasta. Rentouttavaa 2. pääsiäispäivää ja hyvää alkanutta uutta viikkoa!

      Poista