perjantai 14. kesäkuuta 2019

Kesäloman alkufiiliksiä


Meillä opettajilla lomakausi on tunnetusti aika pitkä. Se ei kuitenkaan tarkoita allekirjoittaneen kohdalla sitä, että tyytyisin vain lepäilemään, vaan pikemminkin päin vastoin. Loman alkuun on mahtunut jo yksi ulkomaan reissu ja muutama mielenkiintoinen kurssipäivä...








Kuluneella viikolla minulla on ollut varsinainen "kurssiputki", sillä sunnuntain Brändipäivän jälkeen minulla on ollut Starttivalmennuksen ensimmäinen webinaari-istunto ja tiistaina oli vuorossa Asuntojen valokuvaus- webinaari. Mielenkiintoisia kursseja kaikki, jotka ovat tavalla taikka toisella täydentäneet toinen toisiaan. Molemmat webinaarit ovat olleet minulle ilmaisia, joten runsas kurssiosallistuminen ei ole pahemmin rasittanut edes kukkaroa.



 




Lapsella on ollut tämän viikon jääkiekkoleiriä, joten minun ei ole tarvinnut huolehtia ruokahuollosta eikä oikein muustakaan ohjelmoinnista. Lapsen kasvaessa huomaan, että nyt jää aikaa enemmän myös itselle. Tämä on hieman uusi ja outo tilanne meikäläiselle monen "pikkulapsi- vuoden" jälkeen. Oma lapsi on sen verran sosiaalinen luonne, että näin kesäisin hän viihtyy iltaisin (treenien jälkeen) oikein hyvin vielä uimarannalla kavereiden kanssa.
Minun tehtäväkseni on jäänyt lähinnä ruokahuollon ylläpitäminen (= jääkaapin täyttäminen).





 


Kesän "to do"-lista ei ole juurikaan lyhentynyt. Ikkunat on vielä pesemättä ja pihan ruukkukukkaset istuttamatta. Pystyn elämään tämän asian kanssa oikein hyvin, sillä tässä on ollut kaikkea muutakin kivaa touhuamista. Nautin suunnattomasti siitä, ettei minulla ole sitä normaalia tiukkaa aikatauluttamista, vaan saan suunnitella päivän tai viikon tekemiset hieman löyhemmin. Lomalöhöilyyn en oikein kykene (paitsi "etelänlomalla"), mutta päiväni täyttyvät mukavasti kaikesta muusta kivasta pienestä ja mielekkäästä puuhastelusta.
 
 


 


 
Erityisen iloinen olen siitä, että olen löytänyt pitkästä aikaa juoksuharrastuksen. Tavoitteena on, että yritän pitää suhteellisen tasaista juoksurytmiä loma-arjessa eli pyrin siihen, että käyn lenkillä n. 3-4 kertaa viikossa, periaatteessa joka toinen päivä ja välipäivänä käyn tekemässä joko kävely-tai pyöräilylenkin. Juoksulenkin yhteyteen olen lisännyt pienen lihaskunto-osuuden, jota olen pystynyt (ainakin vielä) noudattamaan hyvin. Suurin haaste on ylläpitää tätä koko kesäloman ajan ja sen jälkeen siirtää se siihen hektisempään loman jälkeiseen arkeen. Mutta nyt en murehdi sitä, vaan nautin lomasta!




Niin, että hyvillä lomafiiliksillä täällä ollaan..
ja tänään vielä viikonlopun viettoon mökille!






 

6 kommenttia:

  1. On mukava kun ei ole tarkkaa työlistaa. En ole minäkään pessyt ikkunoita, tarpeen kyllä olisi.
    Hyvää lomaa ja nauti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla tää työlistan tekeminen on vähän " perusvikaa", mutta yritän olla ottamatta suorituspaineita. Kesämökki tuli puunattua tänä viikonloppuna ja siitä tuli niin hyvä mieli. Nautin lomasta kyllä ihan " täysillä"! :)

      Poista
  2. Älä ota paineita siitä, että ikkunat ovat pesemättä. Lomalla ei kannata pitää listoja
    vaan elää fiiliksen mukaan. Minäkään en ole vielä pessyt ikkunoita mutta eiköhän me
    ehditä vielä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tällaisen suorittajan on hieman vaikea olla tekemättä listoja, mutta parhaani teen :)
      Onneksi mökki on tältä kesältä saanut jo perusteellisemman siivouksen ;)
      Mielenkiintoista tehdä kesäloman päätteeksi yhteenvetoa, mitä on saanut aikaiseksi...

      Poista
  3. Nautitaan vapaapäivistä ja lämmöstä! <3

    VastaaPoista