perjantai 21. kesäkuuta 2019

Luuhastelua ja puuhastelua

Tässä on nyt kolme viikkoa oltu lomalla ja olen nauttinut ihan jokaisesta hetkestä. Loman aloitus Turkin matkalla oli kunnollinen irtiotto arjen aherruksista ja sen jälkeenkin lomailu on jatkunut suhteellisen rennoissa merkeissä.








Olen suorittaja tyyppi ja minun on jokseenkin vaikea vain olla tekemättä mitään. Lomalla en välttämättä saa paljon konkreettista aikaiseksi, vaan kaikki tekeminen on enemmän tai vähemmän puuhastelua. Lomalla(kaan) en malta nukkua pitkään, vaan olen  aamutoimissa jo ennen kahdeksaa. Päivät soljuvat mukavasti ilman kiireen häivää, vaikka sellaista "pikkutekemistä" tuntuu olevan koko ajan. Lukuharrastus olisi ehdottomasti sellainen hyvä kesälomatekeminen, mutta siihen ei mielenkiintoni riitä. Pitäisi varmaan kokeilla äänikirjoja...
 
 
 

 



Loman alkuun olen saanut työstää yritykseni STAILIAMOn asioita. Minulla on ollut muutama sisustusneuvontakäyntiä, joista yhtä työstän aktiivisemmin. Työn alla on ollut myös yrityksen tulevaisuuden visioiminen ja sellainen syvällisempi pohdinta, mitä kohti tavoittelen. Ajatustyö on tärkeä, mutta välillä se turhauttaa, kun tuntuu, että etten mitään "näkyvää" aikaiseksi. Turha vaatimattomuus ja itsekritiikki ovat hieman huonoja ominaisuuksia luovan alan yrittäjällä...
 
 
 





Kesäkuun alussa alkanut Starttivalmennuksen yrittäjäkurssi pitää minut tämän kesän sopivan ohjelmoituna. Kotitehtävien pohtiminen ja liiketoimintasuunnitelman työstäminen käy osittain ihan työstä, mutta koen sen myös välttämättömänä. Kurssi "pakottaa" minua työstämään toiminimeni asioita ja webinaari-istunnoissa saan tärkeää vertaistukea. Nyt, kun en käy päivätöissä opettajana, minulla on myös aikaa miettiä ja pohtia asioita perin pohdin. Lisäksi juoksulenkillä on oikein hyvä tehdä ajatustyöstä, sillä silloin ei välttämättä huomaakaan kuinka pahalta se varsinainen juoksulenkki tuntuu...!
 
 
 
Näiden kukkakuvien myötä toivottelen kaikille oikein hyvää juhannusta!
 
 
 
 
 
 

2 kommenttia: