sunnuntai 23. joulukuuta 2012

Se on nyt kuulkaas niin...



... että tämän blogin kirjoittaja on vanhentunut tänään taas vuodella. Mittarissa alkaa olla sellaisia lukemia, että minun täytyy muuttaa minusta kertovan gagetin sisältöä. Olen auttamattomasti lähempänä viittäkymppiä kuin neljääkymppiä. Ei käy enää oikein tuo 40 ja risat...

Juhlapäiväni kunniaksi sain aamukahvit valmiiksi keitettynä. Mieheni oli jo eilen ostanut ihanan punaisen tulppaanikimpun. Yritin ottaa tästä aamusetistä kuvan, mutta minun taidoillani ja kamerallani en saanut kuin tärähtäneitä, sumeita tai muuten epäonnistuneita otoksia.


Sain mieheltäni kauan haaveilemani lahjan...



BLOK- valaisimen!



Nyt minullakin on edes yksi desing-valaisin...ja se on ihana!




Joulusesongin jälkeen se saa paikkansa meidän eteisen pöydältä. Nyt sen täytyy tehdä vielä tilaa minun "valotalolleni" :)


 

Ei tuo mies olisi tätä osannut (rehellisyyden nimissä) minulle ostaa, ellen olisi etukäteen vinkannut. Mutta kiitos kuitenkin!



Se on nyt kuulkaas niin,

...että minä olen saanut kaikki joulujutut valmiiksi ainakin tämän joulun osalta. Moni asia taisi jäädä tekemättä, kuten esim. se piparkakkutalo ja pari muutakin juttua taisin "oikaista". Päätin saunanpesun jälkeen, että minun puolesta joulu saa tulla. Huomenna en enää siivoa, leivo tai järjestele, vaan ihan nautin!

Tänään olen siis vielä ahkeroinut. Aamulla aloittelin saunan pesua (jatkoin siis illalla loppuun), kävin äiti-mummin kanssa pikaisesti kaupungilla, leivoin piparit ja joulutortut, kuusi tuotiin sisään, joka sitten koristeltiin yhdessä pojan kanssa. Samalla lauloimme yhtaikaa ja välillä vuorotellen joululauluja. Petivaattet ehdin heittää jossain välissä ulos ja nyt on sitten puhtaat lakanatkin kaikkien sängyssä.


 
Tässä kaksi kuvaa meidän tämän vuoden kuusesta. Kuusi on aavistuksen liian iso tai leveä, mutta kelpaa kyllä.




Nämä kuvat eivät valitettavasti anna oikeaa kuvaa meidän kuusesta. Kamerallani ei todellakaan voi ottaa "hämyvalokuvia". Salamalla tulee karseita ja kaiken maailman "ohjelmilla"... kamalia kuvia!



Illemmalla kävin vielä kävelyllä ja samalla hautausmaalla viemässä muistokynttilöitä. Voi, miten kaunista siellä olikaan! Paluumatkalla vaeltelin Vanhan Rauman pikkukatuja ja siellä huomasin yllättäen lapun portinpielessä, jossa toivotettiin astumaan sisälle pihalle, jos portti on auki...

Pihan perällä loisti kynttilä ja sinne oli loihdittu vanhaan talliin jouluseimi päähenkilöineen. Hetki oli tunnelmallinen ja oli sykähdyttävää pysähtyä siihen hetkeksi. Minun joulutunnelmani taisi tulla juuri siellä.

Huomenna vietämme joulua perinteisen kaavan mukaan. Puolelta päivin menemme äiti-mummille joulupuurolle, sitten kotiin saunomaan. Pukki vierailee kolme aikaan ja viideltä syödään jouluateria. Ilta mennekin rauhalliseti ihan kotona.Taidan pitää ainakin huomisen päivän blogiataukoa ja rauhoittua joulun viettoon. Siispä toivotan kaikille tämän blogini lukijoille...


 
 
 
 
 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti