perjantai 18. elokuuta 2017

POST IT-laput...arjen pelastajani


Kulunut syyslukukausi on alkanut varsin ohjelmallisesti. Omien ja perheen menojen muistamiseksi sekä asioiden hahmottamiseksi, minun on ollut pakko ottaa käyttöön muistini tukemiseksi Post it-lappu systeemi.







Sitä mukaan, kun muistettavia asioita ilmaantuu, kirjoitan ne lapuille.
Minulla on erivärisiä ja eri kokoisia lappuja, joilla ei ole sen suurempaa informatiivista tehtävää.
Kunhan nyt vain ovat muistilappuja.
 
 




Lappuja tulee kirjoitettua milloin mistäkin muistettavasta asiasta.
Olen huomannut, että muistikapasiteettini on toisinaan hyvinkin rajallinen ja nämä laput kyllä auttavat siinä.
Pikainen silmäys lappuihin auttaa hahmottamaan muistettavia asioita.


Vaikka minulla on kalenteri, käytän muistilappuja jonkun erityisen asian tai tehtävän muistamiseen. Kun se on tehty, voi lapun poistaa käytöstä...ja mielestä. Minulle tämä on tällä hetkellä ainua konsti hallita arkea ja asioita. Värisuora on välillä melkoinen, mutta näiden avulla se tekemättömien ja hoidettavien asioiden paketti pysyy jollain tavalla kasassa. Ainut ongelma on vain se, että muistaa kirjoittaa lapun paperille ennen kuin unohtaa sen... ;)




Olisi kiva myös kuulla teidän arjen hallinnan vinkkejä.




6 kommenttia:

  1. Minulla laput myös käytössä. Meillä lapsilla näitä myös koulussa mukana :)
    Ihanaa perjantaita ja tulevaa viikonloppua sinulle Satu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muistilaput taitavat olla aika monen pelastus.
      Ihanaa viikonloppua sinullekin! <3

      Poista
  2. Töissä tulee todellakin käytettyä Post It -lappuja. Omia muistettavia asioita yritän mahdollisuuksien mukaan naputella puhelimeen, jotta se muistilappu on aina mukana. Tai sitten otan muistilapusta kuvan... Kun en oikein tahdo muistaa ottaa niitä muistilappuja mukaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen äärimmäisen huono käyttämään puhelimen muistimahdollisuutta ja muutenkin yritän laittaa menoni ihan perinteiseen kalenteriin tai näihin post it-lappuihin. Mä tässä vaan mietin, että onko muistettavia asioita vain tullut lisää vai onko muisti todellakin huonontunut, sillä lippujen ja lappujen määrä on välillä melkoinen ;)

      Poista
  3. Mäkin käytän noita lappuja joskus. Mutta esim. kauppalapun teen aina samaan liuskelehtiöön, heti ylös tavara mikä loppui. Hyvä konsti.Välillä puhelimessa allakan kohdalla on merkintä ja hälytys vaikkapa 1/2 tuntia enne H-hetkeä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla kulkee nykyisin myös pieni kierrevihko mukana laukussa, johon voin kirjoittaa vähän pitempään muistettavia asioita. Kierrevihosta sivun voi sitten aikanaan repäistä pois, kun asia on mennyt vanhaksi.
      Minulla puhelinmuistutukset eivät sovi, sillä puhelin on lähes aina jossain laukun pohjalla äänettömällä tai muuten vaan kuulumattomissa., mutta toimii varmasti monella. Olen kyllä joskus ajatellut, että mitä sitten tapahtuu, jos puhelin menee rikki tai katoaa... Näköjään tyylejä on monia :)

      Poista