perjantai 2. maaliskuuta 2018

Väliaikatietoja



Jäin helmikuun alussa opintovapaalle ja olen siitä lähtien ollut työharjoittelussa Gloria-Keittiöillä.








Paikka on minulle jo ennestään tuttu, sillä mieheni vanhin poika omistaa kyseisen firman.
Olen ollut satunnaisesti auttelemassa siellä kaikenlaisissa jutuissa, mutta nyt olen ensimmäistä kertaa päässyt ihan kunnolla tutustumaan keittiösuunnittelun ihmeelliseen maailmaan. Ilokseni olen huomannut, että olen sopeutunut uuteen rooliin ja työtehtäviin yllättävän(kin) hyvin. Minut on otettu hyvin vastaan ja tutut työkaverit tuntuvat vieläkin mukavimmilta, kun heihin on päässyt lähemmin tutustumaan. Täytyy todeta, että tuolla työskentelee kyllä aivan mahtava ja ammattitaitoinen porukkaa.



 
 




 Harjoitteluni aikana olen päässyt suunnittelemaan keittiöitä ja päässyt toteuttamaan myös omia "sisustusideoitani".
Toimitilat ovat vielä melko uudet ja moni asia tiloissa on jäänyt vielä viimeistelemättä. Olen käyttänyt työaikani tehokkaasti ja muokannut yhden materiaalivaraston, suunnitellut hallin puolelle miehille taukotilaa ja toimitusjohtajan huoneeseen toimivampaa kalustussuunnitelmaa.
Lisäksi myymälätilassa pitäisi ehtiä jossain vaiheessa parannella materiaalien esittelynurkkausta.
Olen saanut tehdä sellaisia työtehtäviä, joissa olen voinut hyödyntää sisustussuunnittelua, ainakin edes pienimuotoisesti.




 
 



Kaiken tämän lisäksi olen yrittänyt siinä sivussa opetella keittiösuunnitteluohjelman käyttöä ja tutustua erilaisiin materiaaleihin, jotta suunnittelijan osaisin hyödyntää oppimaani. Opeteltavaa ja omaksuttavaa on paljon, mutta se on myös mielenkiintoista. Opin myös toisilta suunnittelijoilta joka päivä jotain. He auttavat ja jaksavat neuvoa minua aina tarpeen vaatiessa. Lisäksi olen saanut myös jonkinlaisen käsityksen yrittäjyydestä ja sen haasteista. Minkälaista on kasvavan liiketoiminnan pyörittäminen todellisuudessa, kun on monta projektia (isoa ja pientä) menossa joka suunnassa.
Kyllä meikäläisen yhden naisen sisustuspalveluyritys on melko pientä "nappikauppaa" tämän rinnalla.


 





Harjoitteluni alkaa olla siinä mallissa, että yksi näyttö on dokumentointia ja tutkintotilaisuutta vaille valmis ja toinen näyttötutkinto on jo kovaa vauhtia suunnitteilla.
Päivät menevät työharjoittelussa ja sen jälkeen yritän väkertää opiskeluasioita siihen malliin, että pääsisäisen aikoihin olisi molemmat näyttötutkinnot tehtynä.
Pientä kiirettä siis ilmassa, mutta kuitenkin positiivisella tavalla. Minä laitan nyt läppärini laukkuun ja suuntaan jälleen töihin...





Oikein ihania aurinkoisia viikonlopun päiviä teille jokaiselle!







 

7 kommenttia:

  1. Mielenkiintoinen harjoittelu sinulla käynnissä. Minun pitäisikin poiketa liikkeessä katsatamassa tarjontaa, jos vaikka löytyisi etsimäni kalusteet. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tervetuloa käymään. Meillähän saa kalusteita mittatilauksesta juuri sen kokoisena kuin haluaa...;)

      Poista
  2. Keittiösuunnittelu on aina haastavaa!
    Onnea harjoittelun, varmasti antoisaa! =)

    Mukavia viikonlopun tunnelmia sinne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Keittiön suunnittelussa (ja suunnitteluohjelmissa) on paljon kaikkea nippelitietoa. Tarkoitukseni ei ole tulla keittiömyyjäksi, mutta haluan päästä vähän jyvälle keittiön suunnittelusta yleensäkin.
      Harjoittelu on ollut todellakin ollut antoisaa!!! :)

      Poista
  3. Ihan tosi mielenkiintoinen harjoittelupaikka varmasti! Pitää laittaa paikka korvantaakse, josko joskus tulee tarvetta :) Tsemppiä koulujuttuihin ja pianhan me taidetaan nähdäkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Omaksuttavaa on paljon ja minusta tuntuu, että opin vähän hitaasti. Kiitos tsempeistä...ja nyt täytyy todeta, että en ole ihan varma pääsenkö lähtemään/osallistumaan sinne Sisustusterapian reissulle. En ole vielä ainakaan maksanut...! :)

      Poista
    2. Oma osallistuminenkin varmistui vasta tässä, ehkä nähdään! ☺

      Poista