sunnuntai 16. toukokuuta 2021

ETSINTÄKUULUTUS

Nyt olisi hakusessa sellaista kuntoilukipinää. Mahtaakohan löytyä mistään? Minulla se on ollut jo pidemmän aikaa hukassa...



Olen koko kuluneen kevään aikana haikaillut ja miettinyt, mistä löytäisin motivaatiota kunnonkohennukseen. Liikun kyllä jonkin verran, mutta en riittävästi. Vaikka olen aikatauluihmisiä, kuntoiluun ei tunnu riittävän aikaa. Olen melkoista mestariainesta keksimään jos jonkinlaista (teko)syytä ja aivan liian usein laitan sen kiireen tai väsymyksen piikkiin. Tosiasioitahan nekin ovat, mutta enemmän tässä on kyseessä päättäväisyydestä ja konkreettisesti liikkeelle lähtemisestä.




Haaveilen juoksutreenien ja jonkinlaisen lihaskunnon yhdistämisestä, mutta en tunnustaudu innokkaaksi sali-ihmiseksi. Kävely on minulle mieluinen liikuntamuoto ja sitä olen tehnyt aina, mutta ikääntymisen myötä pitäisi alkaa hakemaan myös lihaskuntoa. Olen jopa miettinyt, että käyttäisin tässä kohtaa jonkinlaista personal traineria, joka auttaisi minut alkuun, tsemppaisi heikkona hetkenä  ja sitouttaisi minut liikkumaan säännöllisemmin. Samalla hän voisi vilkaista myös ruokailutottumuksiani ja tehdä niissäkin pientä korjausta/tarkennusta. En tavoittele mitään suurta elämäntapamuutosta vaan pikemminkin ryhtiliikettä.




Liikunnan harrastajana olen hyvin toisaikainen. Pystyn tekemään kotijumppaa yksin, kun motivaatio on kohdillaan, mutta aivan yhtä helposti pystyn myös luistamaan siitä. En kaipaa ryhmäliikuntatunteja, vaan haluan liikkua silloin kun minulle parhaiten sopii. Koska en tavoittele varsinaisesti painonpudotusta, uskoisin, että oma tavoitteeni olisi kuitenkin kohtuullista saavuttaa. Jos sivutuotteena meikäläisessä tapahtuu kiinteytymistä, se on vain positiivista ekstraa. Luulenpa, että suurin muutos pitääkin tapahtua tuolla korvieni välissä.





Olen nyt hautonut asiaa jo useamman kuukauden viikon ja selaillut paikallisten liikuntapaikkojen tarjontaa. Olen aloittanut pitkien kävelylenkkien tekemisen ja tunnustellut olotilojani. Mitään paikkaa ei särje tai kolota ainakaan vielä, joten ehkä uskaltaisin aloittaa tekemään myös juoksulenkkejä. Voisin hyödyntää myös ulkoliikuntapaikkojen kuntoiluvälineitä ja treenata silloin, kun perheen teinikin käy omissa jääkiekkotreeneissä.  Kesäloman alkaessa luulisin, että minulla on enemmän aikaa panostaa liikunnan harrastamiseen, mutta katsotaan miten tässä käy. Jatkanko elämää edelleen sohvaperunana vai kuoriutuuko minusta vielä (h)ikiliikkuja...



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti