maanantai 3. huhtikuuta 2017

Vuosi yrittäjänä


Viikonlopun tohinassa meinasin melkein unohtaa, että yritykseni täytti aprillipäivän yksi vuotta.


 
 
Yrittäjäpolkuni on vielä ollut melko vaatimatonta ja pientä. 
Sitä voisi hyvin verrata yksi vuotiaaseen ihmislapseen, joka vasta opettelee kävelemään.
Ensiaskeleet ovat haparoivia ja käynti hieman epävarmaa, mutta eteenpäin mennään.
Taitojen kasvaessa maailmankuva laajenee ja uusia asioita opetellaan. Kaikki on uutta ja ihmeellistä.
 
Näin se on minunkin kohdallani...
 
 
 

 
 
Toiminimen perustaminen oli minulle eräänlainen "tämä minun täytyy tehdä"-asia.
Minulla ei ollut suuria suunnitelmia alun perinkään ja hyvin pienenä tämä toiminta on mennyt eteenpäin.
Työtehtäviini on kuulunut mm. asuntojen stailausta, uuden asunnon kalustesuunnitelmaa, yksi toimiston sisustussuunnitelma ja sisustuskonsultaatiota muutamissa kohteissa. Tämän lisäksi olen pitänyt myös yhden sisustuksellisen teemaillan.
Siskoni (ikuisuus)projekti on ollut myös enemmän tai vähemmän työn alla.
 
 
 
Kieltämättä tekisin erilaisia sisustustöitä enemmänkin, mutta huomaan, ettei aikani (eikä taitoni) riitä oikein asian markkinoimiseen. Markkinointi on muutenkin minun yritykseni se "heikoin lenkki", sillä se osa-alue on minulle täysin vierasta. En osaa oikein hinnoitella työtäni ja muutenkin olen turhan vaatimaton.
 
Riskinotto on toinen heikkouteni. Kadehdin opiskeluystävääni, joka jätti rohkeasti turvallisen päivätyönsä ja ryhtyi sisustussuunnittelijaksi. Hyvästä vakituisesta (ja suhteellisen hyväpalkkaisesta) työstä lähteminen on minulle liian iso asia, siksi ratkaisuni on ollut sivutoiminen yrittäminen. Työhön panostaminen on takuulla hieman eri tasolla, kun se "joka päiväinen leipä" tulee ainoastaan ja vain siitä omasta yrityksestä. Kaikesta huolimatta olen päättänyt, että jatkan kulkemallani yrittäjän tiellä, omaan tahtiin ja omalla tyylilläni. Rikastumaan en ole päässyt (ja tuskin pääsenkään), mutta se ei ihan ensimmäinen prioriteettini ole ollutkaan.
 
 
 
Juhlinnan sijaan katseet on suunnattu luottavaisin ja avoimin mielin eteenpäin.
 Suunnannäyttäjänäni olkoon edelleen se "sisäinen palo" ja rakkaus sisustamiseen...
 
 
 
 

6 kommenttia:

  1. Hyvää syntymäpäivää yksi vuotiaalle yrityksellesi!

    VastaaPoista
  2. Onnittelut 1-vuotiaalle ja tsemppiä myös tulevaisuuteen!

    VastaaPoista
  3. Onnittelut yrityksellesi ja iloisia toimintavuosia tulevaisuuteen <3

    VastaaPoista