perjantai 26. kesäkuuta 2020

Karkinkorviketta


Karkkilakkoni on pitänyt melko hyvin. Maaliskuussa aloitetun lakkoilun jälkeen suuhun on lipsahtanut tavalla taikka toisella muutamia karkkimaisteluja. Mielitekoja on aina välillä, mutta xylitoli-purkan avulla olen saanut sen pidettyä hyvin kurissa. Viimeaikoina olen löytänyt myös uuden korvikkeen makeanhimoon...

 
 
 
 
 
 
Olen luullut, että kaikki minitomaatit ovat kirsikkatomaatteja, mutta ilmeisesti on olemassa erilaisia minitomaattilajikkeita. Nämä helmitomaatit ovat erityisen makeita ja hyvän makuisia. Ne on pakattu kannelliseen muovirasiaan, josta tomaatteja on päivän mittaan mukava napsia. 
Näin hellekelien aikaan ne ovat jääkaappikylminä erityisen makoisia.
 
 
 
 
 
 
 
Kesän aikana olen opetellut syömään salaatteja, joihin nämä tomaatit sopivat oikein hyvin sekä ulkonäkönsä että makunsa puolesta. Helmitomaattien suurkuluttajana huomasin eräänä päivänä purkin kannessa ilmoituksen tämän Närpiöläisen yrityksen kesäkisasta. Pitihän siihen osallistua, sillä  palkintona olisi SUP-lauta, jolle olisi ehdottomasti tilausta meidän mökille.
 
 
 
Tomaattien lisäksi olen herkutellut myös mansikoilla. Niiden hinta on vielä korkea, mutta karkkihimossani sillä ei ole ollut merkitystä.
Ja onneksi niiden lisukkeena on voinut syödä jäätelöä, joka sekään ei ole minun "kiellettyjen" listalla.
Näillä kesäherkuilla makeanhimoni pysyy hyvin kurissa.
 
 
 
 
Oikein hyvää ja herkullista viikonloppua kaikille!
 
 
 
 
 
 


4 kommenttia:

  1. Olemme syöneet aikaisin keväästä lähtien paljon salaattia. Talvella ei niin salaatti maistu ja silloin käytän paljon juureksia ja pakastekasviksia ruuanlaitossa. Nuo pikkutomskut ovat hyvä idea karkkien tilalle. Minulla on nimittäin lipsahtanut karkkien syömishommiksi :/ SUP-laudat ovat tosi suosittuja. Itse en ole kokeillut. Mahtaisi mennä minulla uintipuuhaksi koko suppailu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Salaattia tulee syötyä töissä, mutta kotona sen syömisessä on ollut parantamisen varaa. Suosittelen tomaatteja karkkihimoon :)
      Haaveilen SUP-laudasta mökille ja olisi hienoa, jos sen vielä sattuisi voittamaan...
      On niin mukavaa, kun käyt täällä kommentoimassa <3

      Poista
  2. Parhaita naposteltavia ja karkin korvikkeita!
    Pikkuporkkanat myös!
    Täällä mansikka-aika juuri loppui, mutta kirsikoilla voimme edelleen herkutella sekä tuoreilla persikoilla.

    Kesänhellimää viikonloppua sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy vähän laajentaa naposteluja, kiitos vaan vinkeistä :)
      Täällä lämpö hellii vielä ainakin tämän viikonlopun, joten nautitaan siitä!

      Poista