sunnuntai 1. huhtikuuta 2018

Taaperoikäinen yrittäjä :)


Perustin sisustuspalveluja tarjoavan yritykseni, S T A I L I A M O:n kaksi vuotta sitten, aprillipäivänä Sisustusopintojeni päättymisen kunniaksi ja hetken mielijohteesta päädyin perustamaan toiminimen ja tässä sitä on vähitellen menty eteenpäin.







Yrittäjäpolkuni on ollut hyvinkin varovaista taapertamista. Tässä kohdassa ei voi ainakaan puhua menestystarinasta, jossa työtehtäviä ja asiakkaita tulisi "ovista ja ikkunoista". Yritykseni kasvu ja kehitys on edelleen ns. lapsen kengissä ja osittain tämä on ollut myös minun henkilökohtainen valintani. Olen laittanut itseäni sen verran likoon, mikä on hyvältä tuntunut. Toiminta on hyvin paljon vielä "harrastamista". Jos haluaisin menestyä paremmin, minun pitäisi yrittämisen osa-alueilla panostaa kaikkeen vähän enemmän. Enemmän riskiä ja rohkeutta, enemmän mainontaa ja verkostoitumista, enemmän heittäytymistä ja esilläoloa... ja olla vähemmän tyytyväinen siihen mitä minulla on.

 




Lyhyen yrittäjätaipaleeni aikana olen päässyt kokeilemaan erilaisia asioita ja opiskelujen myötä näkökulmia on alkanut tulla enemmänkin.
Kokemuksiini pohjautuen tunnistan paremmin vahvuuteni ja luulen tietäväni selkeämmin minkälainen olen sisustajana...ja yrittäjänä.
Minulle on edelleen tärkeätä löytää tasapaino oman päivätyöni (erityisopettaja) ja nykyisen yrittäjyyden välillä.
On tullut selväksi, että kummastakaan en halua luopua.

 




 
On enemmän kuin todennäköistä, että yrityksen kehittäminen kärsii väkisinkin  sivutoimisuudesta, mutta se olkoon minun valintani.
Haluan edelleen rauhassa (omaan tahtiin) hankkia asiakkaita ja kokemusta sekä hakea suuntaa, miten haluan kehittyä.
Muutamia kertoja olen miettinyt, että onko tässä edes mitään järkeä, mutta silti en ole valmis luopumaan yrittämisestä.



Viime vuonna yrityksen ensimmäinen vuoden täyttyminen jäi juhlimatta ja tänä vuonna näyttää käyvän samalla tavalla.Suuria muutoksia toimintaan ei ole suunnitteilla enkä ehdoin tahdoin niitä ole tietoisesti tekemässäkään. Silti olen avoin kaikille uusille eteen tuleville mahdollisuuksille. Tästä johtuen olen lupautunut esim. menemään tarvittaessa tuuraamaan Porin Asuntomessuille "messuemännäksi" Gloria- keittiöiden näyttelyosastolle tulevana kesänä.



Tällä tiedolla, taidolla... ja elämänkokemuksella mennään eteenpäin!
 
 
 
 
 

6 kommenttia:

  1. Onnea kaksi vuotiaalle yrityksellesi!
    Mukavaa huhtikuun alkua Satu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos onnitteluista!
      Todellakin, nyt ollaan jo huhtikuussa ja kevät valtaa väkisinkin mielen...ihanaa!
      Oikein hyvää huhtikuun alkua sinullekin! <3

      Poista
  2. Onnea 2 vuotiaalle! Tsemppiä tuleviin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Hieman haparoivin askelin, mutta eteenpäin mennään ;)

      Poista
  3. Sivutoimisuus on hyvä valinta - ainakin se on sitä ollut itselleni:) Kaiken ei tarvitse olla suurta, ja siipiään voi kokeilla pienestikin ja saada siitä iloa itselleen<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kauniista ja kannustavista sanoistasi! <3

      Poista