sunnuntai 17. kesäkuuta 2012

Sunnuntaikävelyllä

Olen ollut eilisestä lähtien yksin kotona, kun miehet lähtivät mökille. Olen toiminut päätoimisenä nurmikonkastelijana ja tämän talon siivoojana. Eilinen päivä meni melkeinpä kokonaan puunatessa nurkkia vähän tarkemmin.

Nyt kun olen ollut yksikseni, olen ottanut myös omaa aikaa (mitä se sitten onkaan?) ja tehnyt molempina päivinä yli tunnin mittaisia kävelylenkkejä. Eilen kiertelin asuntoalueita ja tein terassihavaintoja ja tänään lähdin aamulla toiseen suuntaan, maaseudulle.


 

Kovin pitkälle minun ei tarvitse kävellä (n. 500 metriä) ja sitten tullaan kirjaimellisesti maaseudulle, vanhan Lipsasen kartanon maille (juu, tähän sukuun kuuluu myös Danny!!). Tosin kartano vaihtoi omistajaa muutama vuosi sitten ja rakennuksia on kunnostettu siitä lähtien hyvällä maulla.

 
 

Näin kesällä puusto vähän haittaa kuvaamista, mutta kuten kuvista näkyy, hulppeat ovat läänit. 
 

 Kartanoon johtaa toinenkin tie, jota reunustaa ihana kuja...



Kävelyreissussa minulla oli tietenkin kamera mukana ja matkan varrelta löysin jos jonkilaista kasvia. Tässä kuvakollaasi niistä.




Kotiin tuomisena minulla oli kimppu luonnonkukkia (ja liuta ötököitä!!!).



Tiedän, että lupiinit ovat eräänlaisia haittakasveja, mutta kovasti ne ovat kauniita!



Nyt kimppu koristaa ruokapöydässämme. Olkoon se muutaman päivän ilonamme.  



Tänään olisi tarkoitus vielä istuttaa kasveja pihalle. Autokatoksen ja ns. alapihan väliin jää luiska tai rinne, johon olisi tarkoitus istuttaa kalliokasveja. Tiedä sitten menestyvätkö ostamani kasvit siinä, mutta kokeilen ainakin. Eli työhanskat käteen ja pihalle töihin...MARS, MARS!!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti