keskiviikko 1. helmikuuta 2012

Villasukka "rules"

Villasukkien kutominen (vai neulominen?), osa kaksi , näyttää sujuvan paremmin kuin ensimmäinen yritys. Ensimmäinen sukka on jo valmis ja toinen on hyvää vauhtia valmistumassa!!! Sukista tulee eri paria (tietenkin!), koska olen epähuomiossa lähtenyt toista sukkaa tekemään väärästä värinvaihtokohdasta. Mutta se ei tämän tytön tahtia haittaa. Sukkien kutominen / neulominen on kivaa ja mukavaa puuhaa.



Mies tuossa eräänä iltana "kuittali", että onko tämä nyt mun intohimoni. En oikein osannut vastata mitään, kun en ymmärtänyt, mihin  aikaisempaan intohimooni hän mahtoi viitata (tai siis mihin niistä lukuisista...). Oletan, että hän muisti vielä viime kesäisen virkkausinnokkuuteni. En meinannut malttaa lopettaa virkkaamista edes yöksikään ja kieltämättä sekä mies ja lapsi olivat siihen asti vähän "heitteillä" ennen kuin sain työni valmiiksi. Onneksi en virkannut mitään isompaa, esim. päiväpeittoa...

Lapseni on äitinsä tekemästä villasukasta innoissaan ja tänään hän kommentoi aivan spontaanisti, että ne on hienot. Positiivisen kommentin innoittamana päätin ruveta "sukkatehtailijaksi" ja näiden jälkeen teen miehelle oman sukkaparin. Toivottavasti en ole luvannut tässä vaiheessa liikoja.

Työviikko on jälleen ns. paremmalla puolella. Mukavasti on mennyt tämä(kin) viikko. Eilen "hömppisläiset" (siis tämä äiti-lapsi ryhmä) vieraili meillä, mutta ilta oli siinä mielessä normaalista poikkeava, että lapset loistivat poissaolollaan. Äidit olivat kiitettävästi paikalla ja olihan se mukava rupatella ihan rauhassa kaikkea maan ja taivaan välillä.

Tällä hetkellä mies ja lapsi ovat "suvun jatkoja" katsomassa eli näitä mieheni lapsenlapsia. Minä tyydyin jäämään tällä kertaa kotiin. Astianpesukone ja pyykinpesukone odottavat tyhjentämistä ja illemmalla olisi vielä koko perheen saunailta. Minä tässä mietin kumpaan sitä illalla keskittyisi: sukan tekemiseen vai uusimman sisustuslehden lukemiseen...taidanpa keskittyä jälkimmäiseen. Ongelmat ne on näköjään minullakin...





Ihanan keltainen ja pirtsakka päälikansi!!!
Kevät tulee...














Nautitaan mukavista talvipäivistä!!! Täällä on tänään ollut IHANA pakkassää ja auringonpaistetta. Ei muuta kuin riittävästi ulkovaatteita päälle ja nenä ulos!!!

2 kommenttia:

  1. Nyt ole ylpeä sinusta!!!!
    Sukat ja tosta vain :) Neulomista se on, juu!

    Onko nuo lasit NE mitkä minä luulen?????????

    Mukavaa loppuviikkoa ja viikonloppua!
    Minä kuntoudun ensi viikon.

    VastaaPoista
  2. Mä tiesin, että joku kommentoi noita mun laseja. Ne on ihan sarjassamme "Tiimarin" lasit...optikko kun ei suostunut myöntämään mulle muita. Sanoi, että kyllä mä noilla pärjään... ja minähän uskoin. Mukavaa viikonloppua sinnekin. Me olemme mökkiytyneet tänään.Kirjoitan varmaan jonkun postauksen täältä saaristosta. Ja varo, ettet tule ylikuntoon!!!

    VastaaPoista