torstai 7. tammikuuta 2016

Positiivisia ajatuksia ja pohdintoja...


Selailin vuoden vaihteessa edellisen vuoden kirjoituksiani (siis vuonna 2014). Tuolloin olin asettanut seuraavalle vuodelle kaksi tavoitetta, ei siis lupausta! Toinen niistä oli liikunnan lisääminen ja toinen oli sapattivuoden pitäminen, joka minun kohdallani tarkoitti siis vuorotteluvapaapäätöksen tekemistä ja sisustusopintojeni aloittamista...








Hämmästyksekseni voin vain todeta, että nämä molemmat tavoitteet tulivat toteutettua.
Olen todella onnellinen ja ylpeä siitä, että sain tehtyä nämä päätökseni, minä kun olen enemmän sellaista suunnittelija- kuin toteuttaja-tyyppiä. Tai jos ihan totta puhutaan, taidan olla sellainen jahkailija tyyppi, joka ei oikein uskalla heittäytyä tai ottaa elämässä riskejä ollenkaan. Nyt olen kuitenkin jossain mittakaavassa ylittänyt itseni, monellakin tavalla... :)






 
Uuden vuoden aattona paikallisessa lehdessä kirjoitettiin näin:
"Moni meistä tekee uuden vuoden alussa päätöksiä, joilla haluaisi muuttaa elämäänsä jollain tavoin. Joku päättää aloittaa terveellisemmät elämäntavat, joku toinen päättää keskittyä uutterammin opiskeluun tai viettää enemmän aikaa perheen kanssa, kuka minkäkin kokee tärkeäksi. Päätöksiä on helppo tehdä, vaikeampi niitä on pitää. Tärkeämpää kuin päätöksen toteutuminen on se, mistä se kertoo. Ihmisen sisäinen tarve muutokseen tulee esiin pikku hiljaa. Vasta sitten kun sitä on riittävän kauan hauduteltu ja valmisteltu, muutos on mahdollinen..."



Näin ilmeisesti on minunkin kohdallani käynyt.

:)



 

11 kommenttia:

  1. Muutos on kyllä prosessi jota tulee työstettyä pitkään ja oikeastaan jälkikäteen monesti vasta huomaa, mitä on joko muuttanut tekemisissään tai miten on muuttunut. Upeaa, että sinulla on toteutunut vuoden takaiset lupaukset. <3

    Kirpsakkaa maanantaita <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen vähän kaksijakoinen tyyppi. Uraudun helposti tuttuun ja turvalliseen, mutta kuitenkin olen melko kunnianhimoinen ja tavoitteellinen. Toteutuneet tavoitteet/päätökset ovat vain vahvistaneet minua. Ehkä uskallan elämässä tehdä vähän isompiakin juttuja...katsotaan...

      täällä pakkasta ihan reilusti ja ulkoilut on aika minimissä. Sinnehän jäätyy pystyyn! Mukavaa loppu viikkoa!

      Poista
    2. Ja Tiia...nyt ei ole maanantai, vaan TORSTAI!!!... :D :D

      Poista
  2. Positiivisin ajatuksin, mukavaa torstaita!

    VastaaPoista
  3. Tänä vuonna en tehnyt mitään lupauksia enkä päätöksiä. Ehkä niitä tulee vielä matkanvarrella :)
    Hyvää ja onnellista uuttavuotta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minullakin tämä meni vähän ohi, mutta eiköhän sitä vuoden aikana ehdi jotain vielä suunnitella...Mukavia pakkaspäiviä!

      Poista
  4. Moni vain selittää muutoksista ilman, että tarttuu toimeen. Olen ollutkin jo pitkään sitä mieltä, että muutoksiin pitää itse olla valmis ja sen jälkeen antaa mennä vain :) Sinä olit selvästi valmis muutoksiisi ja siksi ne niin hienosti toteutitkin.
    Mukavaa loppuviikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen itse sellainen perusturvallisuuteen taipuvainen, joten viime vuotiset päätökset ovat olleet isoja asioita minulle...ja ilmeisesti aika oli kypsä omille ratkaisulleni. Ehkä sain rohkeutta tehdä jatkossakin jotain "vähän isompaa"...aika näyttää. Kirpakkaa loppu viikkoa sinne!

      Poista
  5. Ai, että se tunne, kun saa itseään niskasta kiinni, kulkee kohti omia tavoitteita ja saavuttaa ne. Sitä tunnetta ei voita mikään <3.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin se on. Sellainen sisäinen hyvänolontunne ja tyytyväisyys itseensä...:)

      Poista