lauantai 30. tammikuuta 2016

Urapohdintoja


Tämän kevään kuluessa saan sisustusopintoni päätökseen ja haikein mielin ajattelen jo sen jälkeistä aikaa. Meillä on ollut todella mukava porukka opiskelemassa ja kurssilta on tullut paljon uusia ystäviä. Huhtikuun jälkeen jokainen meistä lähtee taas omille teilleen.






Väistämättä olen pohtinut jo pitempään, miten jatkan tästä eteenpäin.
Se on selvää, että palaan syksyllä ansiotyöhöni erityisopettajaksi,
mutta miten jatkan tämän sisustusintohimoni ja opiskelukokemukseni kanssa...?
 
 





Olen tässä jo pitkin vuotta pyöritellyt ajatusta mahdollisesta sivubisneksestä
eli todennäköisesti perustan toiminimen tai ryhdyn ns. kevytyrittäjäksi (=freelancer?).
Haluan jakaa sitä tietoa ja taitoa, jota omat kokemukseni ja sisustusopintoni ovat minulle suoneet.
Olen ajatellut, että voisin tehdä sitä oman päätyöni ohella, sillä todennäköisesti en pystyisi elättämään itseäni täysipäiväisenä sisustussuunnittelijana...
 
 
 



Tämä ratkaisu tuntuu tällä hetkellä ainoalta oikealta.
Pidän leipätyöstäni todella paljon, enkä halua luopua siitä ainakaan vielä
Se antaa minulle taloudellisen turvan, mutta halua kokeilla myös siipiäni uudella urallani.
Jos en nyt hyödyntäisi saamiani oppeja, tuntuisi tämä kaikki vähän hukkaan heitetyltä.
Jos en tekisi tätä ratkaisua, tuntuisi se "mammaroinnilta",  jopa itsepetokselta.
Jos en tekisi tätä päätöstä, asia kaduttaisi minua koko loppu ikäni...
 
 
 
 
 




Olen hieman "lammas" näissä isoissa päätösasioissa, mutta tällaisen kevytyrittäjyyden kautta riskinotto tuntuisi vähemmän pelottavalta.
Jos kerta SE askel täytyy uskaltaa ottaa, olisi tämä kuitenkin melko turvallinen ja riskitön vaihtoehto. 
Meillä on suvussa paljon yrittäjiä (edesmennyt isäni, veli, sisko, miehen poika...) ja oma mieskin on joskus ollut yrittäjänä,
joten saisin varmasti heiltä tukea ja apua tarvittaessa. Yrittäjäksi lähteminen ei tässä suhteessa arvelluta yhtään.

 
Ja sen isoimman ratkaisun ja  päätöksen teen loppu viimeksi kuitenkin vain minä itse...




Katsotaan, miten asia tästä etenee kevään kuluessa...
 
 
 





12 kommenttia:

  1. Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. Tsemppiä päätöksen tekoon ja kivaa viikonloppua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos näistä rohkaisevista sanoista ja oikein mukavaa viikonloppua!

      Poista
  2. Siis vow, mahtavat suunnitelmat! Olen itse kulkenut tuota polkua eli tehnyt toteuttanut haavettani juuri tuolla sivutoimisella yrittäjydellä. On jotenkin niin ihanaa, kun saa luoda itse omanlaisia juttuja:) Blogin pitämisen kautta toteutan kolmatta haavettani eli tätä sisustusinnostustani. Kannatan lämpimästi unelmien toteuttamista<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos näistä rohkaisevista sanoista! <3 Ne lämmittivät todella mieltäni ja antavat uskoa omille unelmille. Kahden työn yhdistämien tulee olemaan melko haasteellista, mutta tunnen olevani valmis siihen. Ehkä saan neuvoa ja tukea tarpeen vaatiessa myös sinulta? Jatketaan siis unelmien toteuttamista! <3

      Poista
    2. Ilman muuta täältä saa tukea ja neuvoja, jos vaan suinkin osaan auttaa. Unelmat ovat mahdollisuuksien punnitsemista<3

      Poista
  3. Kuulosta siltä, että kannattaa yrittää siinä sivussa. Muuten saattaa helposti valita sen helpomman tien ja unohtaa koko homman. Vastaavassa tilanteessa olleelle ystävälle kävi nähän noin. Mutta tukea sinä sitten ainakin saat, kun läheisilläsi on tietoa ja kokemusta. Mä olisin niin valmis kanssa kokeileen jotain....Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä pelkään kans, että uraudun vanhoihin kuvioihin ja sisustussuunnittelu jää...ja onhan tässä sekin puoli, että minun pitäisi osata markkinoida itseäni, jotta olisi niitä alan töitä. Tuo markkinointi ei ole lainkaan vahvoja puoliani eli voi olla, että minun palveluksiani ei tarvitse kukaan... ;) Rohkeasti vain tutkiskelemaan, mitä haluaisit vielä kokeilla. Millä on vain tämä yksi elämä!

      Poista
    2. Siis tarkoitin, että meillä on vain yksi elämä. :D

      Poista
  4. Kaikki opit käyttöön ja rohkeasti eteenpäin!
    Elämä kantaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, kiitos sanoistasi. Jännästi nämäkin blogikommentit vain vahvistavat ajatuksiani...että olen oikealla tiellä... :)

      Poista
  5. Rohkeasti vaan kokeilemaan omia siipiä. Jos et kokeile siipien kantavuutta, harmittelet sitä keinustuolissa istuessasi. Mukavaa viikonlopun jatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tästä. <3 Se on totta, että jos jätän "tämän kortin katsomatta", niin asia varmasti jää harmittamaan. Ja voihan se olla, että mulla ei ole koskaan yhtään ainoata asiakasta, mutta onpahan ainakin se "yritys"... ;)

      Poista