perjantai 8. huhtikuuta 2022

Sitä kevättä odotellessa

Kevät otti melkoista takapakkia tällä viikolla, kun alkuviikosta oli tuulta ja lumimyräkkää. Samanaikaisesti myös kevätfiilikset jäivät hetkeksi taka-alalle. Talven jatkuminen näin pitkälle kevääseen on aiheuttanut jopa pientä "taantumista".



Olen ollut nyt kaksi viikkoa yritykseni uudella toimistolla ja olen todennut ratkaisun erinomaiseksi. En ole siellä joka päivä, mutta nämä toimistopäivät ovat auttaneet minua selvästi työn ja opiskelun rajaamisessa. Nyt työt jäävät pääsääntöisesti toimistolleni eikä iltaisin tule enää kiusausta jatkaa asioiden työstämistä. Vapaa-ajastani on tullut selkeämpää ja ennen kaikkea laadukkaampaa.




Kun aiemmin työskentelin kotitoimistolla, saatoin tehdä samanaikaisesti monenlaista muuta sijaistoimintaa esim. ruoanlaittoa tai pyykin pesemistä. Asiassa oli myös hyvät puolensa, sillä kotityöt tulivat tehtyä samalla päivän aikana, mutta on myös tunnustettava,  että työtehokkuuteni kärsi tästä. Nyt lähden aamulla toimistolle, teen tehokkaasti töitä (tai opiskelen) ja sen jälkeen lähden kotiin. Kotona tietokoneella oleminen iltaisin on vähentynyt oleellisesti ja minun kohdallani työnrajaaminen on onnistunut (ainakin toistaiseksi) hyvin.




Yleensä kevät aiheuttaa minulla pientä sisustusbuumia, mutta sillä rintamalla on ollut nyt rauhallista. Kodin työhuone pitäisi järjestää uudelleen, sillä tällä viikolla yhden asunnon tyhjennyksessä meille kotiutui vanha vuodesohvani, joka ei mahtunut enää stailausvarastooni. Samaan sisustusprojektiin  kuuluu myös sohvapäällisten pesu, joten viikonloppuna olisi tiedossa pientä työhuoneen uudistusta.




Ja vaikka kevät etenee hitaasti, tuovat saamani tulppaanikimput kuitenkin iloa ja valoa päiviini.
Hyvää viikonloppua ja palmusunnuntaita kaikille!




3 kommenttia:

  1. Hienoa, että työhuoneen hankinnasta on ollut apua. Minulla oli aiemmassa työpaikassani paha tapa kantaa työasioita aina kotiin ja olenkin ollut onnellinen, kun nykyisin ei enää näin ole.
    Minäkin hain tänään kaupasta nipun tulppaaneja ja laitoin ikkunaverhot kiinni, joten voin edes kuvitella, että on kevät :)
    Ihanaa viikonloppua sinulle Satu <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sain viikonlopun aikana kodin työhuoneen järjestykseen ja nyt tuntuu, että voi taas vähän " hengittää". Olen huomannut, että minun on vaikea tehdä töitä, jos ympärilläni on epäjärjestystä.
      Kevät etenee varmasti, mutta kieltämöttä puoli vuotta kestäneet talviset olosuhteet lisäävät kaipuuta lämpimiin päiviin ja vihreään luontoon...mutta kyllä se sieltä tulee!
      Hyvää alkavaa viikkoa, sinulle!

      Poista
  2. Hauskaa, olen itsekin huomannut, että juuri sellainen fuusio-malli toimii mulla parhaiten. On toimisto, jonne voi mennä tekemään töitä. Ja sitten voi olla menemättä :) Tällä hetkellä minulla on tosin hieman eri ratkaisu käytössä, mutta hyvin toimii sekin.

    VastaaPoista