torstai 28. syyskuuta 2017

"Isosisko"


Syksy aiheuttaa meikäläisessä jonkinasteisen sisustusbuumin. Olen yrittänyt pysyä maltillisena ja kotiin olen hankkinut lähinnä syksyisempiä tekstiilejä, joista olen kirjoittanut jo aiemmin täällä blogissani. Sisustuksen suhteen minulla taitaa olla (ainakin) kaksi heikkoutta; tuolit ja valaisimet. Jälkimmäiseen heikotukseen sain hieman helpotusta...







Viimeisin ja pitkäaikainen "valaisinhimotus" on ollut tämä AURA-valaisin.
Olen jo aiemmin hankkinut työpöytävalaisimen ja olen unelmoinut samaan sarjaan kuuluvasta jalkavalaisimesta.
Vihdoinkin Pentikillä oli hyvä YSTÄVÄ- klubitarjous, jolloin kaikista valaisimista sai vielä 20 % alennusta.
 
 
 



 
Valaisimessa minua miellyttää sen yksinkertainen muotokieli ja kaunis puinen yksityiskohta.
Valaisin on myös suhteellisen painava, joten se pysyy hyvin pystyssä eikä ole mikään "rimpula"
Pöytävalaisimissa on kaksi vaihtoehtoa (valkoinen ja musta). Pähkäilin tuolloin väriä kauan ja päädyin valkoiseen.
Jalkavalaisinvaihtoehdoista minulla ei ole tietoa, sillä hain omalle valkoiselle pariksi tätä "isosiskoa".




 
 
 
Valaisimet sijaitsevat tällä hetkellä eri huoneissa, mutta ostin jalkavalaisimen sillä ajatuksella, että ne voivat olla joskus myös samassa tilassa.
Valaisin tuli meillä myös akuuttiin tarpeeseen, sillä lukuvalon lisääminen on hyvinkin ajankohtaista syksyn pimenevissä illoissa.
(Ja kuten jotkut tarkkasilmäiset ehkä huomaavat, meillä on myös nojatuoli vaihtunut uuteen tämän kuvan ottamisen jälkeen.)
 
 
 
AURA-valaisinperheeseen kuuluisi myös kaksi erilaista kattovalaisinta, mutta meidän kodissa ei ole tällä hetkellä tarvetta sellaiselle. Valaisinhankinnat on tältä syksyltä tehtynä ja nyt saan mielenrauhan, sillä pelkäsin jo, että asian vatvomisessa sekä tarjous että valaisin ehtisivät huveta. Onneksi näin ei kuitenkaan käynyt. Syksyn pimeät illat voivat minun puolestani tulla. Olen valmis ;)
 
 
 
 

4 kommenttia:

  1. Täällä on etsinnässä yksi valaisin, pimeneviä iltoja valaisemaa. Ei ole helpoimpia hankintoja nuo valaisimet.
    Kivan valaisimen olet hankkinut ja kun on samaa "sarjaa" kuin pöytälamppukin, niin löytyy varmasti käyttöä jatkossakin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valaisin tarjonta on melkoinen, mutta sen oikean valaisimen löytyminen inkin ihan toinen juttu. Meidän isäntä ei pitänyt tästä, koska tämä on melko vähän säädettävissä, mutta tämä onkin minun valaisin... ;)

      Poista
  2. Hyvältä näyttää uusi valaisin. Taisin jossain aikasemmassa postauksessasi ihastella tämän pikkusiskoa myös.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tykkään tämä ulkonäöstä tosi paljon, vaikka on tässä vähän puutteitakin (ks. edellinen vastaus) Valaisinvalinnassa ulkonäöllä oli tässä kohtaa merkitystä.

      Poista