lauantai 24. lokakuuta 2015

Kaupunkilomalla

Meidän perhe yhdistu syyslomalla sekä huvin, että hyödyn. Minulla ja isännällä oli molemmilla menoja Turussa, joten päätimme mennä kaupunkilomalle Turkuun. Meiltähän ei ole matkaa kuin runsaat 80 kilometriä, mutta pieni maiseman vaihdos oli oikein mukavaa piristys...

Pojan kanssa lähdimme reissuun keskiviikkona linja-autolla ja isäntä ajoi Helsingistä myös suoraan Turkuun.
Yövyimme kaksi yötä hiljattain  remontoidussa Scandikin hotelli Juliassa, aivan Turun keskustassa.
Puitteet olivat kohdillaan ja sijainti mitä mainioin. Täältä isäntä singahti aamulla töihin ja minä illalla sisustusluennoille.
Illan päätteeksi saunoimme omassa saunassa. Pientä luksusta arjen keskellä.

Poika otti kaupunkilomastamme myös ilon irti. Hän halusi ehdottomasti päästä Mehukatti Lastenmaailmaan (peuhupaikka).
Onneksi torstai oli täällä päin sateinen ja syksyinen, joten yhden päivän pystyi hyvällä omallatunnolla pyhittämään sisäpäiväksi.

Suuntasimme paikalle jo heti aamulla ja tostesimme, että saimme olla melko rauhassa.
 Koulujen syyslomat olivat olleet täällä edellisellä viikolla, joten ainakin aamupäivällä ei ainakaan ollut tungosta.

Päivä aloitettiin minigolf-kisailulla, jonka jälkeen isäntä lähti töihin ja minä jäin pojan kanssa vielä "hillumaan"...

Tekemistä riitti täällä pitkäksi aikaa.
Oli monenlaista toiminta paikkaa, vempelettä ja viihdykettä.
Neljä tuntia kului erittäin hyvin tällaisessa paikassa.

Ihan lopuksi päivä huipentui isä-poika- jääkiekkomatsiin ja tämä kuva kertoo selvästi, miten tässä kävi.
Ajattelin tehdä tästä em. paikasta vielä oman postauksen, jos vaikka joku Turussa päin oleva perheellinen saisi tästä pientä menovinkkiä...

Iltapäivällä kävimme syömässä torin reunalla olevassa Rico-ravintolassa.
Palvelu oli ystävällistä ja ruoat maittavia. Pieni vaihtelu kotiruokiin on välillä ihan suotavaa...;)

Syömisen jälkeen perheen miehet veivät minut illaksi opiskelemaan ja he suuntasivat hurvittelemaan karting-autoilla.
Karting-paikassa jokainen ajaja sai oikein asiaan kuuluvat ajohaalarit, kengät ja tietenkin kypärän.
Mitäköhän ilmeestä voisi päätellä?

Tässä ajomies näyttää vielä voitonmerkkiä hyvin sujuneen ajon jälkeen.
Voitto kotiin!
Taisi olla tämän  loman kohokohta...

Perjantaina isäntä teki vielä muutaman työrupeaman ihan Turun keskustassa ja minä käväisin pikaisesti Zaran liikkeessä. Koko perheen kanssa tuli kierrettyä pikaisesti Stockmannin tavaratalossa, mutta puolen päivän jälkeen olimme aika valmiita lähtemään jo kotiin.Meillä oli siis oikein kiva mini-kaupunkiloma, jossa saimme mukavasti yhdistettyä työtä, opiskelua ja perheen yhdessäoloa.

Tämä (kait) on sitä onnea...!!! :D

1. Ihana hotelli loma postaus ❤️Mukavaa viikonloppua ❤️

1. Kiitos vaan. Oli meillä kyllä hyvä miniloma. Tulossa vielä muutama lomaamme liittyvä postaus....
      Oikein mukavaa viikonlopun jatkoa sinnekin!

2. Ihana perheloma teillä on ollut ja kyllä näkee pojan naamasta, että kivaa on ollut.
    Mukavaa lauantaita.

1. Meillä "natsas" sattumoisin kaikki; pojan syysloma, minun opiskeluni ja isännän työt samoille päiville...yleensähä näis EI juuri käy. Pari toimetonta päivää ja tänään olen jo siivonnut koko huushollin. Loma teki siis tehtävänsä. Ihanaa lauantaita sinulle!

3. Mehukatti-areena on kivasti suunniteltu, kun siellä on aikuisilla mahdollista istua vähän kauempana leikkialueesta ;D Ei tarvii koko ajan olla melun keskellä.
    Meillä loma mennyt ihan vaan kotimaisemissa. Taitaa olla meille syyslomaperinne :)

1. Minäkin pidin paikasta ja vaikka siellä oli lapsia akustiikka toimi hyvin eli hälyäänet eivät yltyneet hurjiksi, tosin porukkaakin oli vähän laisesti. Onneksi.
      Meillä syysloma jatkuu jälleen kotona. Parinpäivän joutialisuus innosti meikäläisen taas siivoamaan taloa vähän perusteellisemmin.
      Kohta vien pojan ja serkkupojan keilaamaan...mukavaa viikonlopun jatkoa!

4. Vastaukset
    1. Plazasta ei ole kokemusta. Hamburger Borssissa olen nukkunut joskus, mutta ei ole enää edes minkäänlaisia mielikuvia paikasta. Nämä hotellivierailut ovat kyllä kivoja. Ehkä olisikin hyvä vähän kierrellä eri hotelleissa, niin tulisi vähän ehkä vertailua enemmän. Kiitos vinkeistä! :)