sunnuntai 27. lokakuuta 2013

"Hajatelmia"


Täällä siirryttiin talviaikaan ihan sujuvasti. Eilen illalla poika sai valvoa vähän pitempään (ilta yhdeksään), jotta uni maittaisi tänään vähän pidemmälle. Aamulla kello oli ihan siedettävää aikaa ( 6.30...siis talviaikaa) kun nousimme kahvinkeittoon.




 
Syysloma alkaa olla vietettynä. Ohjelmaa on ollut ihan joka päiväksi, mutta mukavinta on ehdottomasti ollut se kiireettömyyden tunne. Erityisesti olen nauttinut pitkistä aamuista. Yöpaidat ovat olleet päällä melko pitkään eikä kenelläkään ole kiire yhtään minnekään.
 
 
 
 



Syyslomalla säät ovat olleet ihan "laidasta laitaan". Eilinen päivä oli totaalisesti sadepäivä, mutta meillä oli sen verran ohjelmaa, ettei ehditty säätä surkuttelemaan. Eilen pojalla oli jääkiekkopeli (  siitä voitto kotiin!) ja sen jälkeen lähdimme vielä kahvittelemaan serkuille. Päivä meni siis mukavasti "muissa nurkissa".
 
 
 
 
 
 
Tänään on sellainen  ns. jäähdyttelypäivä. Iltapäivällä olisi jääkiekkoharjoitukset ja sen jälkeen olemme luvaanneet käydä pojan isoveljen luona. Minä ajattelin tänään ehtiä vähän suunnittelemaan tulevaa työviikkoa ja jos inspiroituisi vielä pyörähtämään imurin kanssa kotona, niin olisin ihan tyytyväinen.
 
 
 
 
Tämä syysloma meni kaiken kaikkiaan mukavasti ja vaikka lomailimme täällä kotinurkissa, en voi kyllä valittaa, ettei meillä tekemistä olisi ollut. Ja kohta onkin jo marraskuu. Jälleen ei voi muuta kuin ihmetellä tätä ajan kulumista.
 
Marraskuu on mielestäni ehkä tylsin kuukausi kaikista. Pimenevien iltojen myötä olen vähitellen lisännyt tunnelmavalaistusta. Näissä valokuvissa olevan "valotalon" olen ostanut jo vuosi sitten. Sisällä palaa pieni led-valosarja melkeinpä yötä päivää ja olen minä muutaman iltana kynttilöitäkin poltellut. "Hämistely" on virallisesti alkanut!
 
 
 
Tässä samalla voisin hehkuttaa, että blogini täyttää juuri tänään 2 vuotta! Bloggaaminen alkoi melkeinpä vahingossa ja nyt siitä on tullut ihana (koukuttava) harrastus. Olen todella pienestä pitäen pitänyt päiväkirjaa ja tämän bloggausharrastuksen myötä olen löytänyt uuden/ nykyaikaisen tavan kirjoittaa ja kuvittaa elämässä tapahtuvia asioita. 
 
En ole alunperinkään ajatellut, että tästä tulisi mikään kaikkien seuraama suosikkiblogi. Olen ihan tyytyväinen siihen, että ystäväni ja kaukaiset sukulaiseni (terveisiä vaan kaikille!) saavat silloin tällöin päivitystä, oli se sitten sisustusjuttua tai perheeseen liittyvää. Koska tämä on kuitenkin hyvinkin julkista, en uskalla kovinkaan henkilökohtaisia asioita kirjoittaa. Kuvien julkaisu on ihan ok, mutta nimiä en täällä juurikaan "viljele"...häilyvä on tuo yksityisyyden raja, mutta näillä mennään kohti uusia blogikirjoituksia. Ja aiheista ei näytä olevan pulaa. Välillä asiaa ja asian vierestä...pääasiallisesti ehkä siitä vierestä...:)
 
 
 
 
Lupsakkaa lokakuun viimeistä viikkoa!
 
 
 
 
 
 

5 kommenttia:

  1. Mielenkiintoista ja häkellyttävää :) Pitäisi ehkä kuitenkin soittaa, jotta vuorovaikutus säilyisi.
    Alkaahan Ellien juhlavuosi lähestyä! Satumaiset terveiset Karjalasta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. APUA! Ei voi olla totta...Onko siellä kaimani Lappeenrannasta?!! Mä en voi uskoa, että olisit eksynyt tänne blogiini...Vahvista nyt epäilykseni...onks muuten jotain juhlatapaamista suunnitteilla? Mä en tiedä kenestäkään mitään, kun en ole missään facebookeissa tai muissa some-jutuissa. Mä vaan bloggailen... :) T: Satu

      Poista
    2. Vahvistan :) Partiolainenkin saattaa eksyä!

      Poista
    3. No mutta... saakohan sinuun yhteyttä s.postilla tyyliin "etunimi.sukunimi@kaupunki.fi "? Voisin laittaa sulle yhteystietoni sillä tavalla...

      Muistan vaan kahdenkymmenen vuoden takaa, kun opiskelupaikkakunnalla jonotettiin puhelinkoppiin ja jokaisella oli oma puhelinkortti. Näin ne ajat muuttuvat...

      P.S. En muistanutkaan, että olet olet partiossa...heh, heh :)
      Terkuin, Satu

      Poista
    4. sama nimi ja sama kaupunki :) jään odottamaan!

      Poista