tiistai 10. marraskuuta 2020

Pientä säätöä

Sain uuden tietokoneen maanantaina. Sen jälkeen olen asentanut ja siirtänyt uudelle koneelle asioita vanhasta koneesta. Koska arki-iltoina on jonkin verran haastetta sekä aikataulujen että oman jaksamisen kanssa olen tehnyt uuden koneen päivittämistä vähitellen.




Tein sen verran myönnytystä, että annoin liikkeen tehdä koneen alkuasennukset ja muutaman ohjelman lataamisen. Minulla on jonkin verran omien tilien takana sovelluksia (esim. Office ja tietoturvajuttuja), joihin olen saanut kulumaan myös aikaa. Pankkitilien, sähköpostien, tulostimen ym.  juttujen asentamiseen menee yllättävän paljon aikaa. Lisäksi vanhassa tietokoneessa on ollut asennettuna Picasa 3 - kuvankäsittelyohjelma ja nyt kipuilen sen kanssa. Ymmärtääkseni kyseinen ohjelma on poistunut Googlen ylläpidosta ja nyt haeskelen uutta ilmaista ja helppokäyttöistä kuvankäsittelyohjelmaa. Lisäksi haluaisin siirtää siellä olevat kuvat joko muistitikulle tai pilvipalveluun ennen kuin luovun vanhan koneen käytöstä kokonaan. Sekin on jo ihan oma projektinsa, johon ei taida meikäläiseltä ihan yksi ilta riittää.





Uuden koneen sisäänajossa tuntuu menevän oman aikansa, mutta uskoisin, että aika pian totun käyttämään tätä. Iloitsen tällä hetkellä siitä, että olen saanut jo aika monta (minulle vaativaa) juttua siirrettyä ja ennen kaikkea siitä, että  kone on huomattavasti nopeampi kuin vanha. Blogipostauksen kirjoittaminen onnistuu puolta nopeammin kuin ennen. Ehkä oli jo aikakin vaihtaa uuteen koneeseen......







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti