torstai 28. kesäkuuta 2012

Värkkäys

Virkkausintoni on hieman riistäytynyt käsistä. Näköjään niin kauan virkkaan kuin talossa kudetta on. Virkkaamasta matosta jäi vielä intoa jäljelle , joten toisesta ostamastani trikookudevyyhdestä oli pakko päästä tekemään jotain. Mattoon kudetta oli liian vähän, mutta jos tekisi jotain muuta. Siitä se ajatus sitten lähti...


Halusin tehdä korin (säilytykseen?) ja tämän mallin ja ohjeen oli löytänyt viime kesänä netistä. Tälläistä ajattelin ruveta värkkäämään. Siis tuota isompaa koria.



Minun koristani tuli kyllä pulleareunaisempi eikä ollenkaan noin korkea kuin mallissa.



Korin teki todella nopeasti. Kerroksia oli vain kaksikymmentä ja tämän tosiaankin teki yhdessä illassa.


Minä kun en osaa seurata näköjään noita ohjeita, niin lopputulos oli tällainen. Ei ihan alkuperäisen mallin näköinen. Pohjasta tuli isompi ja reunoista matalampia, mutta käy tämä minulle näinkin. Kahvoja on sentään kaksi niin kuin mallissakin. :)



Langan kanssa meinasi käydä "vanhanaikaisesti". Jännitin koko ajan riittääkö se vai ei. Loppujen lopuksi lankaa jäi jäljelle n. 30 cm:n pätkä. Tarkaksi meni!



Kori on päättelyä myöten valmis ja olen ihan tyytyväinen värkkäykseeni.


Loppu viikon blogikirjoittamiseni on vähäisempää. (Tosin nyt olenkin kirjoittanut joka päivä.) Tänään menen hoitamaan mieheni pojan jälkikasvua ja tiedossa on sen verran touhukkaat kaksi päivää, että todennnäköisesti en ehdi vierailla täällä blogimaailmassa. Ja vaikka ehtisinkin, niin voi olla, että olen päivistä rättiväsynyt.

Tänään teen vielä makaronilaatikon valmiiksi ja huushollaan vähän täällä kotona. Iltapäivällä otan kimpsut ja kampsut ja "muutan" pojan kanssa muutamaksi päiväksi sukulaisiin. Mies liittyy seuraan, kun työkiireiltänsä ehtii. Pikkusen mua jännittää, miten meillä menee, mutta eiköhän se tästä...



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti