keskiviikko 23. syyskuuta 2015

Toinen olohuoneeni



Minulle tuli jokin aika sitten vielä melkoinen määrä sisustuslehtiä. Nyt vuorotteluvapaani ajaksi irtisanoin melkein kaikki lehtitilaukseni. Tähän sisustuslehtien "puutostilaan" olen saanut apua käymällä kirjaston lehtilukusalissa. Tästä on tulossa todennäköisesti minun toinen olohuoneeni, sillä niin viihtyisää siellä on.






Kirjastomme on mielestäni hieno ja sen arkkitehtuuri on mielenkiintoinen.
Nämä kuvat on lehtilukusalista, joka on kirjaston ns. matalaa osaa.
Varsinainen kirjasto on kaksikerroksinen ja tämä lehtilukusali on ikään kuin omassa siivessä.
 






Lukusalissa on monenlaisia lukupaikkoja ja nämä pöydät sijaitsevat isojen ikkunoiden edessä.
Näistä paikoista aukeaa kaunis näkymä kanaaliin ja läheiseen puistoon.
 
 
 
 
 
 
 
Erilaisia tuoli- ja sohvaryhmiä on siroteltuna ympäri kirjastoa.
Tässä tuolirivistöllä voi oikaista jalkansa ritiläpenkille ja katsella vaikka kirjaston sisäpihalle päin.
 
 
 
 

 
 
Tässä minun lukunurkkaukseni...ja tavarani.
Lukusalissa tunnelma on niin hiljainen ja rauhallinen.
Tällä minä viihdyn oikein hyvin.
 
 
 
 

 
 
 
Eikä minun tarvitse lukusalissa olla ihan yksin, sillä siellä päivystää tämä Kerttu Horilan patsas.
Patsaalla on varmasti oikea nimikin, mutta minä kutsun häntä Lainaksi, kirjastossa kun ollaan...;)
 
 

 
Tällä kirjastoreissulla tein treffit hyvän ystäväni J:n kanssa kirjaston kahvilaan. Siellä aika kului edelleen leppoisasti höpötellen ja päivittäen viimeisimmät kuulumiset. Hyvässä seurassa aika tuntuu kulkevan kuin siivillä ja niin kävi meidänkin kohdalla. Ystäväni lähti töihin ja minä lähdin äiti-mummin kautta "koukaten" kotiin ottamaan koululaista vastaan. Niin mukavasti ja leppoisasti kuluu tämä aika tällä hetkellä...
 
 
 
 

6 kommenttia:

  1. Nykyään kirjastot ovat kuin suuria olohuoneita ja niissä viihtyy pidemmänkin aikaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varsinaisen kirjaston puolella on myös mukavannäköisiä sohvaryhmiä, joten varmasti sieltä jokainen löytää itsellensä rauhallisen sopen. Ja tuo kahvila "kruunaa" tarjonnan :)

      Poista
  2. Kirjasto voi olla oikea paratiisi lehtien suurkuluttajalle!
    Ja kun puitteet ovat hyvät, kirjasto on ihana rauhoittumispaikka!
    Itse siirryin ulkolaisiin sisustuslehtiin jo vuosia sitten lähinnä hinnan ja yleensäkin sisällön takia.
    Onneksi niitäkin on tarjolla kirjastoissa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä minä vieläkin osta silloin tällöin irtonumeroita, mutta yritän käydä myös kirjastossa...ja säästää rahaa. :)

      Poista
  3. Kirjastossa pitää innostua itsekin taas käymään useammin :) Lukusalissa on mukava lukea lehtiä ja kirjoja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuolla meidän kirjastossa on oikein viihtyisää, mikä ei välttämättä näiden kuvien kautta välty. Hyvällä kelillä joko kävelen tai pyöräilen sinne, joten samalla tulee harrastettua vähän liikuntaakin. ;)

      Poista